L’Oréal heeft tijdens de Consumer Electronics Show 2019 een prototype voorgesteld van de laatste innovatie van haar Tech Incubator. My Skin Track pH by La Roche-Posay is de eerste draagbare sensor gecombineerd met een applicatie om gemakkelijk de schommelingen van de pH van de huid te meten en om associaties met gepersonaliseerde producten voor te stellen.
My Skin Track pH heeft de Innovatieprijs CES 2019 gewonnen in de categorie “Wearable Technology Products”. De sensor is ontwikkeld in samenwerking met La Roche-Posay, het huidverzorgingsmerk van L’Oréal dat nauw samenwerkt met dermatologen om veilige en efficiënte producten te ontwikkelen, en om de consument onmiddellijk te laten genieten van de wetenschappelijke vooruitgang.
“De wetenschappelijke en medische wereld kennen al lang het verband tussen de pH-waarden van de huid gerelateerd met huidproblemen waar miljoenen mensen dagelijks mee geconfronteerd worden”, vertelt Guive Balooch, Directeur van de Tech Incubator van L’Oréal Research & Innovation. “Ons doel is om deze spitstechnologie te gebruiken om de consumenten relevante gegevens te verschaffen over de toestand van hun huid, zodat ze producten kunnen vinden die het best op hun individuele behoeften zijn afgestemd. Bij L’Oréal zijn we ervan overtuigd dat gezondheid de toekomst van schoonheid is en wij engageren ons om de technologie te benutten om onze consumenten te informeren en oplossingen aan te rijken.”
Voor L’Oréal belichaamt de kleine en flexibele sensor My Skin Track pH de volgende stap naar technologieën voor gepersonaliseerde verzorging. De eerste draagbare sensor om individuele pH-waarden van de huid te meten dankzij microfluïdische technologie. Hij meet uiterst kleine hoeveelheden zweet die aanwezig zijn in de poriën van de huid via een netwerk van microkanalen en geeft na 15 minuten een nauwkeurige waarde weer.
Terwijl de vorige meetmethoden van de pH-waarden van de huid imposante elektronische apparatuur of grote zweetstalen nodig hadden, kan My Skin Track pH nauwkeurige gegevens genereren op basis van bijna onzichtbare hoeveelheden zweet.
My Skin Track pH duidt de pH-waarde aan via een eenvoudige tweeledige procedure:
1) De gebruiker plaatst de sensor op de binnenkant van de arm gedurende 5 à 15 minuten, totdat de twee centrale punten verkleuren.
2) Vervolgens opent de gebruiker de applicatie My Skin Track pH en maakt hij een foto van de sensor. Met behulp van een algoritme meet de applicatie de pH-waarde en het zweetverlies van de gebruiker, met andere woorden de hoeveelheid zweet aan het huidoppervlak. Zo kan het de gezondheidstoestand van de huid meten en producten van La Roche-Posay aanbevelen om de huid te behandelen en om de pH weer in evenwicht brengen.
Naast het nut voor de gebruiker, zal My Skin Track pH L’Oréal helpen om haar onderzoek naar huidwetenschap en de ontwikkeling van producten te doen evolueren.
“De pH is een essentiële indicator voor de gezondheidstoestand van de huid”, zegt Professor Thomas Luger, Hoofd van de Afdeling Dermatologie van de Universiteit van Münster. “Mijn patiënten hebben interesse in deze test, maar tot nu toe was het moeilijk om de pH van de huid te meten buiten het kader van een klinische studie.
Deze tool heeft het nodige potentieel om mijn patiënten aan te zetten om gezondere gewoontes aan te meten wat huidverzorging betreft en kan gezondheidsprofessionals een heel nieuw middel geven om aangepaste verzorging aan te bevelen.”
My Skin Track pH is gecreëerd door L’Oréal in samenwerking met Epicore Biosystems, leider in de sector van microfluïdische platformen en flexibele draagbare sensoren.
“Dit nieuwe prototype belichaamt de volgende stap in het parcours van La Roche-Posay in het universum van de schoonheidstechnologieën. We engageren ons om de consumenten onmiddellijk te laten genieten van wetenschappelijke vooruitgang, zodat ze zo goed mogelijk zorg dragen voor hun huid”, zegt Laetitia Toupet, Algemeen directeur van La Roche-Posay.In eerste instantie zal My Skin Track pH in 2019 gelanceerd worden bij de partnerdermatologen van La Roche-Posay in de Verenigde Staten om nieuwe gegevens te verzamelen om het product op termijn onmiddellijk aan de consument te kunnen aanbieden.